?Who are you

"מי את שאל הזחל.
זו לא היתה פתיחה מעודדת לשיחה, אליס השיבה, בביישנות-מה, "א – אני בקושי יודעת, אדוני, ברגע זה – לפחות אני יודעת מי הייתי כשקמתי הבוקר, אבל אני חושבת שהשתניתי כמה פעמים מאז."

איך אתם הייתם עונים על השאלה הזו?

4תגובות ל‘?Who are you’

  1. שאלות טובות נועדו להיות שעונים מעוררים.
    עלינו ללמוד להתייחס לשאלות אלה בצורה נכונה: אין טעם להיאחז בשאלות אלה ולחפש תשובות! אם השאלה סיפקה את הזעזוע, עלינו לעזוב את השאלה ולנסות להמשיך להיות ברגע…
    אנשים רבים איבדו כל קשר לעבודה כיוון שהם פגשו בשאלות טובות ולא מצאו עליהן תשובות טובות!
    הם כל כך הזדהו עם אותן שאלות, שכל השאר נשכח. כיוון שלא מצאו תשובה מתאימה, הם היו חייבים להשקיע את כל האנרגיה בתשובות דמיוניות, או ברחמים על עצמם על כך שאין להם תשובה, או בהתפלספות על כך שאף אחד לא רואה את הסתירה חוץ מהם, או בחיפוש מטרף אחר תשובות…
    עבודה נכונה והתבוננות נכונה תמיד יולידו שאלות טובות, אך העיקר הוא הרגע ולא התשובות!

  2. "אדם בתודעה אלוהית יודע בתוככי לבו תמיד, שאף שהוא שומע, נוגע, מריח, אוכל, נע, ישן ונושם, למעשה אינו עושה דבר. זאת משום שהוא מבין שבשעה שהוא מדבר, מפריש את צרכיו, מקבל דבר-מה, או פוקח ועוצם את עיניו, אלה הם בסך הכול החושים הגשמיים שעסוקים במגע עם מושאיהם, והוא עצמו נבדל מהם."
    בהגון גיתה
    כמובן שהדבר נכון גם לתפקודים האחרים ולא רק לחושים, כגון: התפקוד השכלי, התפקוד הרגשי והתפקוד התנועתי.
    כלומר, 'הוא עצמו' נבדל מתחושה, רגש, תנוע ומחשבה או במילים אחרות מהמכונה שלו.
    אך לרוב לבני האדם אין חוץ מהמכונה מאומה, וכיוון שכל אדם נולד עם תפקוד אחד דומיננטי יותר מחבריו, וכל העולם משתקף דרך אותו תפקוד, נדמה לו לאותו אדם שהוא השכל, הרגש, התנוע או האינסטינקט.

  3. מעשה שהיה: בודהיסט גדול, איש שהגיע להארה, הוזמן על-ידי המלך ללמדו. שמו של הנזיר היה נגסנה…
    השליח שהלך לנגסנה חזר בתמיהה גדולה משום שננגסנה אמר, 'אם הוא מזמין, אני אבוא, אך אמור לו בדיוק שאין אחד כמו 'אני'. אני אינני עוד.'…
    מלינדה (המלך) אמר, 'איש זה נראה בלתי-הגיוני, מטורף. אם הוא איננו, אז איך יוכל לבוא? אך בעצם זה שיבוא, הוא יוכיח שהוא ישנו.'
    נגסנה בא. המלך קיבל את פניו בשער והדבר הראשון שאמר היה, 'אני תמה; באת למרות שאמרת שאינך.'
    נגסנה אמר, 'עדיין אני אומר זאת, אך הבה ניישב זאת כאן.'
    המלך שאל, 'ראשית אמור לי; אם משהו איננו, איך הוא יכול לבוא? אם מלכתחילה הוא איננו, יוצא מכך שאין באפשרותו לבוא – ואתה באת. הגיון פשוט הוא שאתה ישנו.'
    נגסנה צחק ואמר, הבט ב-מרכבה בה באתי, אתה קורא לזו מרכבה? המלך אמר, 'כן'.
    נגסנה אמר לחסידיו לסלק את הסוסים. הסוסים סולקו ונגסנה שאל, 'האם הסוסים הללו הם מרכבה?'
    המלך אמר, 'כמובן שלא!'
    ואז בהדרגה הוא סילק מן המרכבה חלק אחר חלק, סולקו הגלגלים, והוא שאל, 'האם הגלגלים הללו הם המרכבה?'
    והמלך אמר, 'כמובן שלא!'
    כשהכל סולק ושום דבר לא נשאר, נגסנה שאל, 'איפה המרכבה שבאתי בה?… מעולם לא סילקנו את המרכבה, וכל מה שסילקנו, אתה אישרת שאינו המרכבה. היכן המרכבה אם כך? בדיוק באותו אופן קיים נגסנה…'

    מתוך "טאנטרה ההבנה העילאית" / בהאוון שרי ראגניש

  4. כאשר הייתי ילד בן 10, עברנו דירה.
    לא ידעתי, אבל בבניין אליו עברנו, היה שכן שלא הרשה לאף אחד לעלות ולדרוך על הדשא.
    וכך, בתמימות מצאתי את עצמי מתרוצץ על הדשא, יחד עם הכדורגל שלי.
    כמובן שהשכן לא איחר להגיע, ובזעם הוא שאל אותי ״מי אתה?״

    האמת שניסיתי לענות, אבל לא ידעתי איך!
    כלומר, לומר לו מה שמי, לא ממש היה עונה על השאלה.
    ולהתחיל לספר לו שאני שכן חדש… גם זה לא ממש היה עונה על ההגדרה…
    חיפשתי מילה או שתיים, משהו קצר וקולע, ולא מצאתי.

    אני חושב שאחרי כמה דקות של שטיקה רועמת, גם הוא הבין שיש בעיה עם השאלה שלו.
    ​ואיך הייתי עונה על השאלה הזו היום???

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s

W.S.Tarot

The journey into an unknown existence

W.S Tarot

- The Essence of Human Development

דפי הדהרמה של שלמה שנטידווה

את הבודהיזם שלי, אני אוהב אותנטי (שלמה ש. שפרינגר :-) )

%d בלוגרים אהבו את זה: