האיש התלוי והכוכב

12-17

קודם כל עלי לומר שהתהליך הראשון נגמר עם קלף האוהבים, כעת השוטה ממשיך להתנהל במישור השני והשלישי.

גם קלף הכוכב וגם קלף התלוי מגיעים מיד אחרי העזרה שמקבל השוטה בקלף המגדל, אותו כוח המשחרר את השוטה ומאפשר את יציאתו מהמערה.
מדובר גם בהתמרת רגש וההכנה ללידה מחדש המתרחשת בקלף השמש. אך לפני הלידה יהיה על האדם ״למות״ תחילה.

כלומר יהיה על האדם לוותר מרצונו ולהקריב את כל הזדהויותיו, להתנקות מכל מה שעוד מעכב אותו ומושך אותו חזרה אל המערה.
התלוי עושה זאת בכך שהוא מקבל מרצון הכל, את הסבל במיוחד, והוא מקריב בכך את כל ההתנגדויות, הרחמים העצמיים, האגו המזויף, השקרים, ההזיות, הדמיון ועוד.
את כל אלה מסמלים בקלף המטבעות הנופלים מכיסיו.

"הסבל הופך מכוון אם אינך מתקומם נגדו, אם אינך מנסה להתחמק ממנו, אם אינך מאשים אחרים, אם תקבלו כחלק הכרחי של עבודתך ברגע הזה וכאמצעי להגשמת מטרתך."
פ.ד. אוספנסקי

 

דבריו של התלוי:

״קבלו את מה שקורה לכם ללא ניתוח ושיפוט.
קבלו את השיפוט ואת הניתוח. קבלו את התחושות הנעימות והלא נעימות.
קבלו את הרגשות והמחשבות, קבלו את מי שמעוניין לשנות ולא לקבל את הרגע.
קבלו אפילו את מי שטוען, שהחוויה שבקבלת הרגע הייתה אמורה להיות שונה.
קבלו את עצמכם כפי שאתם, מבלי לרצות לשנות.
אחדים יקראו לכך אהבה, אחרים יקראו לכך לחיות את הרגע.״


״מגיע הזמן בעבודתו של האדם על עצמו, בו הוא אמור להיפרד מהשוטה שלו.

כדי להיפרד מהשוטה, צריך האדם לקבל את השוטה שלו כפי שהוא, וללא ניסיון לשנות אותו.
כדי לקבל את השוטה שלו, אמור האדם להכיר אותו היטב.
כדי להכיר את השוטה של עצמו, צריך האדם ללמוד על התנהלותו של השוטה.
כדי ללמוד על התנהלותו של השוטה, אמור האדם ליצור מצבים, אשר יאפשרו לו להתבונן על השוטה שלו.
כדי ליצור מצבים אלו, אמור האדם לנסות לפעול נגד השוטה…״

 

התלוי אף משתמש במה שמרומז בקלף האוהבים, רעיון עזר כנגדו:

״אם אפרד, או אפריד מתוכי דבר מה, גורם מסוים, אשר אחוש או ארגיש רוב הזמן בחסרונו. וכל עוד הוא חסר, אותה תחושה/הרגשה תתעורר ותצוף שוב ושוב, לתוך תודעתי ותטריד…
הרי שנוצרה בתוכי תזכורת קבועה, שניתן להשתמש בה כבשעון מעורר.
וכך אוכל להשתמש בשעון מעורר זה כדי להתעורר משנתי ולהגיע אל יעדי.״


 

הכוכב

גם בקלף הכוכב, הדמות שבקלף עובדת עם התמרת רגש, וגם היא משתמשת כאן ברעיון – עזר כנגדו.
רק שכאן, כבר לא מדובר רק בתזכורת, אלה שמדובר בהפיכת אותו רגש מתעורר, לרגש חיובי, כלומר התמרת האנרגיה לאנרגיה עדינה יותר.

במיתוס השומרי, ״ירידת איננה לשאול״, מופיע רעיון – עזר כנגדו, באופן מאוד ברור.
בעזרתם של היצורים שברא האל אנכי, מצליחה איננה לחזור לחיים ולצאת מהשאול, אך היא נדרשת להקריב מישהו במקומה, מישהו שיחליף אותה בשאול:

״מי האיש אשר מן השאול יעלה, שלם מן השאול יעלה?!
ביום אשר איננה מן השאול תעלה, חליפתה, ראש תחת ראש, נתון תיתן!״

 

הכוכב במשל המערה של אפלטון

בסופו של דבר, במאמצים רבים ובעזרת אותו כוח חיצוני, מגיע האדם אל פתח המערה ונחשף אל אורה של השמש.  כיוון שעיניו לא רגילות לאור היום, האור יסנוור ויעוור את האדם. לכן יש צורך להוציאו מתוך המערה בהדרגה!
בהתחלה בלילות לאור הכוכבים, וגם אז ניתן לו להסתכל רק בצללים ובבבואות המשתקפות על פני המים.
לאחר שעיניו יתרגלו לעוצמה זו של אור נאפשר לו להסתכל על הסביבה כפי שהיא, ואפילו על גורמי השמים – הכוכבים.

קלף 'הכוכב', מתאר את המתואר במשל המערה: דמות הנמצאת ליד ברכת מים ומתבוננת בה, ומעליה כוכבים.
מאוחר יותר נחשוף את הדמות לאור חזק יותר, אורו של הירח. ולאחר מכן כאשר יהיה מוכן, גם לאור השמש. כמובן שמדובר על הקלפים הבאים, 'הירח' ו'השמש'.

למה זה דומה? כאשר מדובר בהתפתחות האדם, הרי שיש צורך בעבודה הדרגתית, במקרה וייחשף האדם לדבר מה שאינו מוכן אליו, הדבר עלול לגרום לנזק, בדיוק כפי שאור השמש מעוור את האדם בהתחלה.
לכן יש צורך בשלבים, בהתחלה יש לחשוף אותו לאור חלש – אור הכוכבים, לאחר מכן לאור חזק יותר – אור הירח, ובסוף גם לאורה של השמש.

כמובן שרק כוח חיצוני – מדריך מוסמך יכול להבין מה יכול להזיק וכיצד יש לנהוג באדם זה.

 

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d בלוגרים אהבו את זה: