טוב ורע

״גַּם אֶת הַטּוֹב נְקַבֵּל מֵאֵת הָאֱלֹהִים, וְאֶת הָרָע לֹא…״איוב פרק ב׳ פסוק י׳

2תגובות ל‘טוב ורע’

  1. אלוהים נוכח כל כולו בכל מקום. הריקות היא אם כל הדברים. כל הדברים מאוחדים על ידי אין סופיותו המוחלטת של ה' אשר קובעת שה', נוכח כל כולו בכל מקום(כיוון שאין לו חלקים ואין לו שום הגבלה). ולכן גם הטוב וגם הרע אינם אלא גילויים של אלוהים ולכן הכל זה מלמעלה והכל מנותב בהתאם לתכלית הבריאה(זוהי טענה של הרב אשלג ולא של גורדייף). לא ניתן לקבל חלק אחד של המציאות בלבד. הרוצה רק בימין בעל כורחו יקבל גם את השמאל כי אין ימין ללא שמאל והדבר מובן לכל בר דעת. כפי שכתב בגמרא " אנו אומרים ברוך הוא וברוך שמו גם על טובו וגם על רעה. כמובן שמובלעת כאן ההנחה שבסופו של עניין כל אשר מתרחש הוא לטובה כיוון שבאלוהים, שהוא השפע האמתי לא יתכן כל חיסרון שהוא מקור הרוע, ולכן התכלית חייבת להיות טובה ומשפיעה.

  2. לא ממש קשור…

    “All circumstances—good or bad—must change in time;
    and if one can only pass through them equally, without being borne too much up or too much down, one becomes ready for other change. It is not the happy or tragic role that makes the difference between actors, but the way the role is played. Some parts of life are very hard. At the same time one can no longer wish it to be otherwise…”

    רודני קולין

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d בלוגרים אהבו את זה: