ג.א. גורדייף

"אין מעניקים אמונה לאנשים. האמונה שנולדת באדם ומתפתחת בו באופן פעיל אינה תוצאה של ידע אוטומטי המבוסס על קביעת הגובה, האורך, הרוחב, הצורה או המשקל של עצם מסוים, אף לא על תפיסתו באמצעות ראייה, שמיעה, מגע, ריח או טעם. האמונה היא תוצאתה של הבנה.ההבנה היא התמצית המתקבלת ממידע שנרכש באופן מכוון ומהתנסויות שחווה האדם עצמו.לדוגמה, לו היה בא לקראתי עכשיו אחי שלי אהוב נפשי והיה מתחנן שאתן לו ולו-גם את החלק העשירי מהבנתי, ואני הייתי רוצה בכל הוויתי לעשות כן, לא הייתי יכול, גם אם עז היה חפצי, למסור לו אפילו אלפית מן ההבנה הזו, מפני שאין בו לא הידע שרכשתי ולא ההתנסויות שניתן לי לעברן במהלך חיי. ההבנה, כפי שאמרתי, היא תוצאת מכלול המידע שנרכש במכוון ושל התנסויות אישיות; ואילו הידיעה אינה אלא זכירה אוטומטית של קבוצת מלים שנלמדה בסדרה מסוים."

 

"על פי רוב, כשמתברר לאנשים שאין הם מבינים דבר-מה, הם מנסים למצוא שם למה שאינם 'מבינים', וכשהם מוצאים שם, הם אומרים שהם 'מבינים'. אבל למצוא שם אין פירושו להבין. לרוע המזל, מרוצים האנשים בדרך כלל משמות. אדם היודע מספר רב של שמות, כלומר, מספר רב של מילים, נחשב כמבין גדול — להוציא, כמובן, את תחומי הפעילות המעשית, שבהם מתגלה בורותו עד מהרה."

 

"נניח למשל, שמישהו רוצה לעזור לבני אדם. על מנת שיכל לעזור לבני אדם, עליו ללמוד תחילה לעזור לעצמו. מספר גדול של אנשים נעשה שקוע במחשבות וברגשות על עזרה לאחרים סתם מתוך עצלות. הם עצלים מכדי לעבוד על עצמם; ובו בזמן נעים להם מאוד לחשוב שהם יכולים לעזור לאחרים. זו היא הונאה וחוסר כנות של אדם כלפי עצמו…"

 

"הסיבה הראשונה לעבדותו הפנימית של האדם היא בורותו, ומעל לכל, בורותו לגבי עצמו. ללא ידיעת עצמו, ללא הבנה של עבודת המכונה שלו ותפקודיה, אין האדם יכול להיות חופשי, אין בידו לשלוט בעצמו, והוא ישאר תמיד עבד וכלי-משחק בידי הכוחות הפועלים עליו. "זו הסיבה שבכל התורות העתיקות היתה התביעה הראשונה, בראשיתה של הדרך לשחרור: 'דע את עצמך'."

 

"כלום סבור אתה שיש משהו שניתן בבתי-ספר בצורה מושלמת? אתה רואה זאת בצורה תמימה מאוד. עליך להיות תחבלן, להעמיד פנים, להוליך אל דברים בשיחה. לפעמים נלמדים דברים מבדיחות, מסיפורי מעשיות. ואתה רוצה שהכל יהיה פשוט מאוד. דבר זה אינו קורה אף פעם. עליך לדעת כיצד לקחת כאשר אין נותנים, לגנוב אם יש צורך, אך לא לחכות למישהו שיבוא ויתן לך זאת."

 

״…במדע הסמלים, קשורים המספרים בצורות גיאומטריות מוגדרות, והם משלימים אלה את אלה.
בקבלה נהוגה גם סמליות של אותיות, ובצירוף לה נהוגה סמליות של מילים.
צירוף ארבע שיטותיה של הסמליות – מספרים, צורות גיאומטריות, אותיות ומילים – מהווה שיטה מסובכת אך מושלמת יותר.
כן קיימת גם מערכת סמלים של מאגיה, מערכת סמלים של אלכימיה ומערכת סמלים של אסטרולוגיה, וגם מערכת הסמלים של הטארו המאחדת אותם לשלימות אחת.
כל אחת משיטות אלה עשויה לשמש אמצעי למסירתו של מושג האחדות.
אך בידיו של חסר הכשרון והבור, ויהיה בעל כוונות טובות כאשר יהיה, נעשה אותו סמל מקור לדמיונות-שוא.
הסיבה לכך נעוצה בעובדה שאיאפשר אף פעם לקבל סמל במובן סופי ומסוים.
סמלים המוחלפים במילים של לשון רגילה, נעשים מעורפלים והופכים בקלות יתירה לניגוד של עצמם.
מאידך, הבנתם הנכונה של הסמלים אי-אפשר שתביא לידי ויכוח.
ידע טהור אינו ניתן למסירה, אך בהיותו מובע בסמלים הוא מכוסה על ידם כבצעיף, אף כי למען המשתוקקים והיודעים כיצד להביט נעשה הצעיף הזה, בו בזמן, שקוף.״

 

"As soon as a man awakens for a moment and opens his eyes, all the forces that caused him to fall asleep begin to act upon him with tenfold energy and he immediately falls asleep again, very often dreaming that he is awake or is awakening."

"A man's sleep is nothing else than interrupted connections between senters. A man's centers never sleep. Since associations are their life, their movement, they never cease, they never stop. A stoppage of associations means death. The movement of associations never stops for an instant in any center, they flow on even in the deepest sleep.
If a man in a waking state sees, hears, senses his thoughts, in half-sleep he also sees, hears, senses his thoughts and he calls this state sleep. Even when he thinks that he absolutely ceases to see or hear, which he also calls sleep, associations go on. The only difference is in the strength of connections between one center and another.
Memory, attention, observation is nothing more than observation of one center by another, or one center listening another…"

W.S.Tarot

The journey into an unknown existence

W.S Tarot

- The Essence of Human Development

דפי הדהרמה של שלמה שנטידווה

את הבודהיזם שלי, אני אוהב אותנטי (שלמה ש. שפרינגר :-) )

%d בלוגרים אהבו את זה: